Aanstaande donderdag gaan we met zijn vieren bij MJ in Haarle op bezoek. MJ rijdt zonder magneten, dus heb ik ze er bij een paar van mijn auto's ook uit gehaald.
Voor de NC-5 race heb ik gekozen voor een NSX omdat MJ met een Mosler gaat rijden. Ik hou er van om met iets anders dan de concurrentie te rijden. De Ebbro NSX heeft het vernieuwde chassis met kruislingse versteviging achter de motor. Het oude NSX chassis was een beetje te flexibel, bij rijden met weinig of geen magneet kon het door het hoge koppel van de NC-5 torderen waardoor de achterkant kon gaan stuiteren. De preparatie bleef beperkt tot NSR wielen, banden, assen en lagers, en Slot.it tandwielen. Om de neus aan de grond te houden vijf gram lood voorin en het veertje van het sleperschoentje verwijderd. Bij het testen afgelopen donderdag viel het weggedrag me heel erg mee. De auto heeft nog redelijk grip en rijdt niet eens zo slecht.
Om mee te draaien met de grote jongens heeft de Mosler ook een kuurtje gekregen.
De NC-5 is vervangen door een NSR King 21.400 en verder heeft hij de gebruikelijke Slot.it assen, lagers, wielen en tandwielen. De voorwielen zijn de kleine versie om de neus zo laag mogelijk te houden en er ligt vijf gram lood onder de vooras.
Het chassis heeft een alternatieve versteviging gekregen. In mijn Toyota Supra gebruikte ik nog plastic staafjes, nu heb ik er twee stukken sleper kruislings in geplakt. Door de twee componentenlijm is het evengoed een stijf geheel geworden.
Met magneet was hij afgelopen donderdag tijdens de clubrace bijna niet te kloppen, hij kon bijna alles naar believen binnendoor en buitenom inhalen in de bochten. Met een overbrenging van 12/32 trok de King als een dolle, op de rechte stukken reed hij bij iedereen vandaan. Het was alsof de auto uit de bochten vandaan werd afgeschoten.
Zonder magneet reed hij ook prima, nét niet zo veel vermogen dat hij onhandelbaar zou worden hoewel je wel een beetje voorzichtig moet zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten