Weinig geraced de afgelopen weken, er is vanwege vakantie en hitte even een pauze ingelast.
Mijn verzameling NSR Porsches is met de Salzburg set er bij compleet. Er is altijd wel een excuus te vinden om zo'n 917 te kopen. Gulf Porsches zijn gewoon mooi, de nummer 11 is van mijn held David Piper, de nummer 18 ook en Gijs van Lennep reed ook in die auto (dubbele reden), de rode Salzburg Porsche is de eerste Porsche die Le Mans overall won en de blauwe nummer 24 vind ik eigenlijk net weer wat mooier dan de rode.


Onder één van de NSR 917K's heb ik een zacht chassis gezet om te zien of wat extra flexibiliteit helpt. De Ninco baan bij Schoonderbeek is niet erg vlak en in theorie zou een chassis dat een beetje meer meegeeft de auto de baan beter laten volgen. Hij ligt nu inderdaad nog wat strakker op de baan en bij de eerste testjes was hij ruim een tiende seconde sneller. Bemoedigend genoeg om afgelopen donderdag ook maar zo'n chassis voor mijn Punto mee te nemen.
Mijn Alpine is terug van de Canadian Proxy Race. Hij is uiteindelijk tiende geworden van zeventien in zijn klasse, dat viel wat tegen. De meeste mensen vonden hem wat te fel en de banden deden het ook niet op alle banen even goed. De enige schade die hij in negen races heeft geleden is een verloren insert en toen ik aan de sleperschoen draaide brak daar een stukje van af. De serie had geen bocht langer moeten duren.

De eerste rally van de SCX Classic Rally Proxy is vorige week in Noorwegen gereden. Mijn Ford RS200 heeft zich daar van zijn beste kan laten zien. Hij won alle vijf de klassementsproeven in zijn klasse en pakte zo de overwinning in het totaalklassement. Ook op de proeven op de kortere bochtige baan wist hij de tegenstand op ruime afstand te houden; het lijkt er op dat het me gelukt is om een knappe allrounder in elkaar te zetten. De volgende halte is Denemarken op het kunstwerk dat PSRRFH in elkaar heeft gezet.

Mijn verzameling NSR Porsches is met de Salzburg set er bij compleet. Er is altijd wel een excuus te vinden om zo'n 917 te kopen. Gulf Porsches zijn gewoon mooi, de nummer 11 is van mijn held David Piper, de nummer 18 ook en Gijs van Lennep reed ook in die auto (dubbele reden), de rode Salzburg Porsche is de eerste Porsche die Le Mans overall won en de blauwe nummer 24 vind ik eigenlijk net weer wat mooier dan de rode.


Onder één van de NSR 917K's heb ik een zacht chassis gezet om te zien of wat extra flexibiliteit helpt. De Ninco baan bij Schoonderbeek is niet erg vlak en in theorie zou een chassis dat een beetje meer meegeeft de auto de baan beter laten volgen. Hij ligt nu inderdaad nog wat strakker op de baan en bij de eerste testjes was hij ruim een tiende seconde sneller. Bemoedigend genoeg om afgelopen donderdag ook maar zo'n chassis voor mijn Punto mee te nemen.
Mijn Alpine is terug van de Canadian Proxy Race. Hij is uiteindelijk tiende geworden van zeventien in zijn klasse, dat viel wat tegen. De meeste mensen vonden hem wat te fel en de banden deden het ook niet op alle banen even goed. De enige schade die hij in negen races heeft geleden is een verloren insert en toen ik aan de sleperschoen draaide brak daar een stukje van af. De serie had geen bocht langer moeten duren.

De eerste rally van de SCX Classic Rally Proxy is vorige week in Noorwegen gereden. Mijn Ford RS200 heeft zich daar van zijn beste kan laten zien. Hij won alle vijf de klassementsproeven in zijn klasse en pakte zo de overwinning in het totaalklassement. Ook op de proeven op de kortere bochtige baan wist hij de tegenstand op ruime afstand te houden; het lijkt er op dat het me gelukt is om een knappe allrounder in elkaar te zetten. De volgende halte is Denemarken op het kunstwerk dat PSRRFH in elkaar heeft gezet.

5 opmerkingen:
De NSR's zullen alleen maar in waarde stijgen.Binnen enkele jaren bekijken we dit plaatje opnieuw en zeggen we, verdorie John heeft al die oude collectors in zijn verzameling.
Over de Alpine; the eagle has landed, welkom thuis zou ik zeggen.
Een potente Ford, gaan we zeker volgen.
Wat een vreemde baan, precies een maanlandschap, very spooky.
Fraaie NSR collectie, ik mag voor je hopen dat er niet zoveel liveries als van Fly gaan volgen. Mooi zijn ze wel, ik wacht nog ff op de Martini's eind dit jaar.
Mooie serie modellen die van NSR. Mooi en snel.
De baan van Lars (psrrfh) heb ik helaas nog niet gezien. Vorig jaar ben ik bij hem geweest toen hij een vierbaans circuit in de schuur had liggen. Ik heb daar toen een filmpje van gemaakt (youtube racebaaninfo). Ik hoop dit circuit ook nog te zien.
John, je wordt nog een echte verzamelaar met alle 6 de NSR 917. Ik neem aan dat je niet met alle 6 gaat racen, welke gebruik je daarvoor, gokje , de rode ?
Overigens kun je met zo'n 917 mooi meedoen met de Classic races die door Frankslot georganiseerd worden. Harold ofwel PorscheHarry rijdt ook mee en nog wel met de Gulf NSR 917 !
mvg
Roel (van Speedtrack)
Ik blijf ontkennen dat ik een verzamelaar ben, hoewel drie van de auto's nog niet geraced hebben. De gele is het rijdende proefkonijn en de Gulf met nummer 1 de eerste reserve, de betrouwbare constante factor. Dan de rode nummer 11 in het geval dat er iemand anders een Gulf op de baan zet. Ha, weer een excuus gevonden om zo veel mogelijk verschillende te verzamelen. :-) Ik ben benieuwd wanneer er een witte kitversie komt zodat ik er eentje in mijn "teamkleur" kan maken.
Een reactie posten