
Donderdag heeft mijn Mosler zijn eerste rondjes als anglewinder gereden. Het eerste dat opvalt is de enorme baanvastheid van de auto. Je zou zweren dat er een magneet in zit. Ik moest nog even wennen aan het karakter van de Gnik motor, het lijkt wat op een King maar dan iets geleidelijkere acceleratie en nóg meer rem, daardoor kon ik nog niet het maximale uit de auto halen. In de paar rondjes dat alles goed ging was het mogelijk om een Ninco Mosler met standaard magneet in de bochten bij te houden. Onvoorstelbaar wat NSR hier voor elkaar heeft gekregen.

Zaterdag ben ik met Frank naar Schoonderbeek in Hillegom meegereden. Ze hebben daar een Ninco baan en rijden alles zonder magneten. Ook hier weer verbaasde blikken dat de auto zo strak over de baan ging. Zelf ben ik niet zo'n held (lees: ik rijd als een toerist) dus toen plaatselijke favoriet Sebas vroeg of hij er een paar rondjes mee mocht rijden liet ik hem dat graag doen. Het duurde niet lang voordat hij het baanrecord had gebroken: weer een zieltje gewonnen voor de NSR sekte.
Met dank aan Frank103 voor de lift en en de foto's.
3 opmerkingen:
Graag gedaan!
En zelf heb ik zo'n NSR Mosler ook hoog op het verlanglijstje staan (naast de Fly Porsche EVO en een Spirit Sport)
hé frank, ik heb nog een spirit sport staan waar ik wel vanaf wil.
Hahaha
ik koop mijn auto's nieuw zodat ik ze zelf aan puin kan rijden. Ik schep daar veel vreugde in!
Een reactie posten