

Behalve de Mercedes CLK DTM maakt Revell ook Easykit modellen van de Audi TT en de Opel Astra V8 en we vonden allebei de Opel de mooiste van de twee. Om de Hobby Slot onderdelen te testen besloten we een kompleet Ready To Run Diablo chassis te gebruiken. Standaard komen die met een eigen HSR3 motor (Boxer model, 23.000 toeren bij 14,8 volt) en 16 mm aluminium velgen.

Bij het inlopen bleek dat de sleuf voor de motoras in het kroonwiel niet helemaal recht was. Op één punt klemde hij en er lag al snel wat messingslijpsel op het chassis. Een exemplarische fout waar ik thuis pas achter kwam, vandaar dat ik het kroonwiel vervangen heb door eentje van NSR die net wat mooier loopt dan een Slot.it of het eigen Hobby Slot kroonwiel. Op de foto kun je ook zien dat Hobby Slot standaard lagers gebruikt in de motorsteun in tegenstelling tot de kogelvormige lagers van Slot.it. Als je het zou willen zou je dus ook lagers van andere merken er in kunnen zetten.

Bij een inliner heb je er eerder last van dat het interieur in de weg zit dan bij een sidewinder. Om ruimte voor de motor te maken moest ik een stuk uit de bodem halen. Aan de ene kant jammer voor de detaillering, aan de andere wel leuk dat nu de motor met het Hobby Slot logo te zien is.


Aan de voorkant komen de dorpels ver naar binnen. Te ver om de strips voor de montage van de body daar te gebruiken, dus heb ik gaatjes geboord om daar de pootjes van het chassis doorheen te steken. Ik heb daar ook aan beide zijden een stukje uit de dorpels gehaald omdat de kap anders niet over het chassis zou passen. Gelukkig is het chassis rood en zit er op de plek van de gaten een rode sponsor dus valt het van een afstandje niet op. Kies je de hoek voor een foto goed, dan zie je er helemaal niets van. ;)


Binnenkort komt er nog een auto die ik aan het bouwen ben voor MPV Online: een Carly Motors BMW 320i (Fly Fastkit) waar een HRS chassis onder komt en voor mezelf is er een Racer Ferrari 250 LM Race kit onderweg, dus voorlopig verveel ik me niet.
8 opmerkingen:
Is die Hobbyslot motor goed? En hoe rijd zo'n auto op zo'n Diablo- of HRS-chassis, beter of slechter dan een normaal chassis?
Die Hobby Slot motor is een leuk alternatief als je de snelheid van een NC-6 wilt hebben met een iets vriendelijker karakter. Hij heeft wat minder koppel en reageert daardoor wat minder bruusk.
Ten opzichte van standaard DTM en toerwagen chassis rijden de HRS en de Diablo een stuk beter want die auto's zijn meestal ontwikkeld als speelgoed. Alleen de Peugeot 406 van Spirit en de Racing Alfa 156 van Fly hebben een knap chassis, daar is het net de moeite waard om er een HRS onder te zetten.
Jammer dat de winkel van Marcel niet door gaat. Heb onderdeeltjes nodig en banden om Steffer te verslaan. Hoe zijn die MB slot banden van Marcel? En ga je nog een keer naar cruquius?
Op Ninco doen die banden het goed, ze zitten ook onder de Racing versies van Sloter en bij Schoonderbeek heeft nog niemand die banden voor iets anders omgeruild (er rijden daar nu een stuk of zes van die dingen). Ik heb ze nog niet op andere banen geprobeerd. Vorige week heeft hij een andere compound binnen gekregen die wat zachter is, ik denk dat die het wel goed zullen doen op wat minder ruwe banen.
De laatste keer dat ik naar Cruquis ben geweest was ik bar laat thuis (openbaar vervoer zuigt), dus heb ik voorlopig geen plannen om daar weer heen te gaan.
Wat voor onderdelen heb je nodig? Morgenmiddag ga ik bij hem langs, dan kan ik wel wat voor je meenemen.
Uiteindelijk dus de banden vergeten......
Daar dacht ik ook veel te laat pas aan. Als je P4 nodig hebt heb ik hier wel een set voor je.
bij Schoonderbeek heeft nog niemand die banden voor iets anders omgeruild (er rijden daar nu een stuk of zes van die dingen). (John)
Bij Schoonderbeek rijd iedereen op andere banden, iemand op cartrix, 2 keer op nsr, ikzelf op spirit, en nog iemand op iets anders.
Ik loop dus zwaar achter,bij de eerste race waren ze nog standaard. Volgende week maar weer eens gaan kijken daar.
Een reactie posten