24 december 2007

Autootje voor de kerst: Ninco Ferrari 250 Testa Rossa


Hoewel groen zo'n beetje mijn standaardkleur aan het worden is, voor de kerst toch maar een rode auto. Bij het zien van de eerste foto's van deze Ninco classic dacht ik er wel aan om hem groen te gaan spuiten, maar toen ik hem afgelopen donderdag bij Schoonderbeek in het echt zag vond ik het standaard kleurschema al heel mooi.


Het enige dat ik aan de auto veranderd heb is de kleur van de uitlaten en de grille. Standaard zijn die chroom en dat vond ik er een beetje speelgoedachtig uitzien. Meneer Ferrari dacht er waarschijnlijk vijftig jaar geleden net zo over want op foto's van een echte Testa Rossa zijn die onderdelen mat zwart. Het enige dat nu nog een beetje stoort zijn de chromen spaakwielen, daar heb ik aluminium exemplaren voor besteld met bijpassende inserts van Penelope Pitlane. Zodra die binnen zijn plaats ik wel een update.


Deze auto komt met een nieuwe motor van Ninco: de NC-8 Thruster. Ze hebben die motor gemaakt omdat er veel mensen zijn die nog steeds gek zijn op de NC-1 die alweer een tijdje uit produktie is. Ik kan Ninco geen ongelijk geven dat ze nu de NC-8 voor de classics maken want eigenlijk is een NC-5 overkill voor een auto die op zulke smalle (7 mm) bandjes staat. De NC-8 wordt opgegeven voor 16.000 toeren bij 14,8 Volt en 87 gr.cm koppel. Op de meer gebruikelijke 12 Volt komt dat neer op ongeveer 13.000 toeren. Het is dus een rustig motortje waarmee je op een redelijk bedaarde manier de baan mee rond gaat. Geen haast, geen stress. Het formaat wijkt een beetje af van de gebruikelijke motoren. Hij heeft de vorm van een NC-5 maar is wat korter, het formaat van een Plafit Fox dus. Hij wordt met adaptertjes in de motorsteun vastgehouden, als je het zou willen zou je er dus alsnog een NC-2 of een andere snellere motor in kunnen zetten.

6 opmerkingen:

FRANK103 zei

Eindelijk weer een update!

Je gaat hier toch wel brede velgen onder hangen en een GNIK erin?

John?

sebas zei

hmm, geinig ding alleen ik heb er niet zoveel mee.
John ga jij Donderdag naar Schoonderbeek toe? Ik ben er dan ook weer eens een keer.

John zei

Frank, deze blijft op smalle bandjes staan en er komt ook geen snelle motor in.

Sebas, donderdag kom ik naar Schoonderbeek. Nog wat verlate kerstinkopen doen.

Danny zei

Zou inderdaad zonde zijn om van zo'n mooie auto een groene snelheidsduivel te maken.
Verrassend is dat de NC-8 andere afmetingen heeft dan de NC-1.

MJ zei

Het zou inderdaad zonde zijn om deze auto groen te spuiten. De enige man op aarde die dat bij een Ferrari heeft laten doen, was Prins Bernhard. En dat bij een Ferrari 456 GT.

Leuke kar Schoen! Hoe rijdt dit?

John zei

Afgelopen donderdag heb ik er voor het eerst mee gereden. Hij is wat smal en wil daardoor vooral in krappe bochten ondersteboven gaan.
Het is de eerste auto waarmee ik de bult op het rechte stuk bij Schoondebeek volgas kan nemen, auto's met bijvoorbeeld een NC-5 moeten daar afremmen om niet los te komen en de bocht er na te missen.
Met een beetje lood gaat het een heerlijk relaxed autootje voor zondagsrijders worden.