
Alleen wat plaatjes want eigenlijk is dit gewoon een nieuwe body op een bekend chassis. De Abarth staat op de zelfde onderkant als de Clio en dat zit dus wel goed. Er zit maar iets van een tiende seconde in de snelste rondetijden tussen een Clio en een Mosler. Het is eigenlijk een rallywagen, met navigator dus. Om er een circuitwagen van te maken heb ik even met een mesje aan de onderkant van de navigator zitten krabben en toen kon ik hem aan zijn voeten uit het interieur trekken.

De inserts zijn standaard wit. Op de foto's van het prorotype waren ze rood. Om toch een beetje verschil te krijgen met de ander Abarths op de club heb ik de mijne ook rood gespoten. Voor de rest wordt het lastig om hem van afstand herkenbaar te maken zonder het standaard kleurenschema geweld aan te doen. Het ziet er zo mooi verzorgd uit dat ik dat niet over mijn hart kon verkrijgen.

Om hem toch een iets ander gevoel te geven dan mijn Clio heb ik de anglewinder steun naar de onderdelenbak vehuisd en er een sidewinder in gezet die ik nog had liggen. Een 25.000 toeren motortje er in met een korte overbrenging om hem pittig te laten accelereren en remmen, donderdag maar eens kijken wat voor verschil dat oplevert.

5 opmerkingen:
Hallo, jullie zijn er altijd verdomd snel bij met de nieuwe wagens zeg !
Wanneer kun je trouwens in Schoonderbeek als niet lid het beste eens langs komen om te rijden ?
Donderdag is de vaste race avond, voor en na de race kun je gewoon vrij rijden. Je kunt ook gewoon aan de race meedoen, als je geen auto bij je hebt die in de raceklasse van die avond past kun je er altijd wel eentje van mij lenen.
Zaterdag middag is vrij rijden, dan is er meestal bijna niemand. Als je eens op een zaterdag langs wilt komen kunnen we wel een datum afspreken, dan zorg ik dat ik er ben.
Hee John, stuur mij dan ook een mailtje. De donderdagavond is voor mij niet mogelijk, maar een zaterdagmiddagje is best te regelen! NB ik kan de vandaal ook meenemen zodat we in ieder geval 4 rijders hebben!
John, een auto van rond de 65 Euro en dan nog niet helemaal tevreden met de techniek die er in zit.
Van perfectionisme gesproken.
Danny, ik ben best tevreden over de techniek. Ik wilde hem alleen een ander karakter geven dan de Clio. Als sidewinder voelt hij iets lichtvoetiger aan dan met zo'n dikke King anglewinder en dat is ook weer leuk. Hij is iets minder snel dan de Clio, dat komt waarschijnlijk doordat de kap wat zwaarder is en het zwaartepunt wat hoger ligt.
Een reactie posten