De Alpine in de Canadian Proxy Race deed het in de eerste paar races niet echt naar verwachting. In zijn klasse doen zeventien auto's mee en hij finishte drie maal rond de dertiende plaats. De rijders hadden vooral problemen met het karakter van de motor, ondanks de lange overbrenging vonden ze hem vaak te fel en te hard remmen.
In de vierde race ging het goed totdat het kroonwiel begon te slippen en hij van de derde naar de vijfde plaats terug viel. Daarna ging het op de schitterende baan van Old Slotracer weer iets minder met een tiende plek. Het leverde wel een optreden op in een mooi filmpje.
Gelukkig kwamen er vorige week weer goede berichten: op de lange Scalextric Sport baan van Ace Hobby in Niagara kwam hij als tweede uit de kwalificatie. Het commentaar van Dan "Yellow Dog" O'Grady: "Handles great, fast for an SCX at 11 volt." Dat geeft de burger moed. Nu was hij voor het eerst ook duidelijk sneller dan de "fabieks" Alpine van Dave Kennedy, meestal zat er één of twee tiende tussen en nu ruim een seconde. Dave heeft de standaard motor er in zitten; op banen met korte rechte stukken maakt dat niet veel uit maar nu kon mijn Pro Turbo Plus even lekker zijn benen strekken. In de race zelf ging het iets minder. Een andere rijder reed met mijn auto; dat resulteerde in een snelste ronde die een halve seconde langzamer was dan de kwalificatie en uiteindelijk een vijfde plek. Wel een leuk plaatje van de auto's in zijn heat. De heats waren ingedeeld op kwalifikatie tijd en zo kwam het dat mijn kleintje tussen een paar grote jongens stond. Van links naar rechts: Corvette L88 van WPSoko (USA), Corvette L88 van Geeo007 (CAN), mijn Alpine en de Ferrari 375 GTB van CGingras (CAN). Klein maar dapper, tussen dat geweld werd hij derde.
De Sauber in de Slot.it Shootout begint ook op gang te komen. Hij heeft een beetje het zelfde probleem als de Alpine: te veel motor. Op de baan van Schoonderbeek had ik hem met NSR Extreme banden getest en had hij ruim voldoende grip. Voor de Shootout moesten er Slot.it siliconen staan onder en die hebben op hout toch wat minder grip dan NSRs op Ninco. De eerste indruk van de gastheer van de tweede race: "HOLY CRAP!!! This thing is a bullet! Its likely faster in a straight line than Moby Dicks ride, but I couldn't tell you because my track has corners here and there." Het duurde even voordat hij de auto getemd had. De volgende race was op een Carrera baan niet ver bij hem vandaan, daar heeft hij ook met mijn auto gereden en toen was hij "more than impressed". Daar haalde de auto de tiende plaats (van 20), daar ben ik wel redelijk tevreden mee gezien de tegenstanders in die raceserie.
De RS200 voor de SCX Classic Rally Proxy is zaterdag in Noorwegen aangekomen. Hij maakt een goede indruk; omdat het de eerste auto is die hij ontvangen heeft heeft Tore gelijk een klein aktiefilmpje gemaakt. Slow-motion op een derde van de werkelijke snelheid.
De NSR Mosler voor de Race Across America kan geen potten breken op de thuisbaan van degene die de technische keuring doet. Hij vindt het een auto waarmee je lekker konstant kunt rijden, maar omdat zijn baan wat kort is komt hij niet goed tot zijn recht. De eerste echte race is in juni, we zullen wel zien wat het dan wordt.
4 opmerkingen:
Ik ben benieuwd hoe ze je achternaam daar uitspreken. Dat gaat volgens mij klinken als het duitse schön. En mooi, dat ze ze die houten banen. Lijkt met toch wel grappig om je eigen auto op die manier weer te zien.
Ik begrijp de commotie niet echt op SCI of wat er precies gaande is met die "zogezegde mail" van die hongkongracer en die bewuste auto.
DaveJR had wat vernietigend commentaar op de auto's van de andere deelnemers tijdens de race op zijn baan. Hij heeft een heel uitgesproken mening en die komt niet overeen met wat veel andere gerespecteerde tuners vinden. Daarop besloot hij zijn auto terug te trekken en bood hij hem op SCI te koop aan. Hij was al snel verkocht, volgens hem had hij hem voor 300 Dollar verkocht aan een verzamelaar uit Hong Kong. Hij zou ook bestellingen hebben voor meer van die auto's. Iedereen was toch eigenlijk wel benieuwd hoe goed die auto eigenlijk was. Nu blijkt dat Mark Azzaraga 75 Dollar voor de auto geboden had en hem voor niets heeft gekregen van Dave. Dave's verhaal klopt dus niet helemaal. Jammer genoeg had hij er andere banden onder gezet voordat hij hem naar Mark opstuurde, dus is het niet meer mogelijk om de tuning kunsten van Dave direkt te vergelijken met de rest.
Okee, nu begint het me te dagen, ik kreeg kop noch staart aan al die reacties.
Nu de proxy raxes die volg ik dankzij jou nu een beetje maar nog niet fanatiek genoeg om het hele verhaal te plaatsen.
Een reactie posten