De geleiding van de vooras is niet het sterkste punt van Team Slot. Bij de Alpine viel de horizontale speling wel mee, maar verticaal was het bijna vier millimeter. Dat is een beetje te veel van het goede, zo geeft die as totaal geen steun en kan hij net zo goed aan een touwtje achter de auto hangen.

Er zijn verschillende manieren om hem een beetje beter op zijn plaats te houden. Bij mijn Alfa bijvoorbeeld had ik de geleiders uitgevijld en er lagers in geplakt. Voor deze Alpine wil ik een klein beetje verticale speling houden. Tussen de overgebleven onderdelen van andere auto's had ik nog een NSR Mosler chassis liggen dat een goede kandidaat was om te kannibaliseren.

De voorassteunen waren er snel af gezaagd. Van het Team Slot chassis heb ik toen de uitsteeksels die de as horizontaal op hun plaats houden afgeknipt en de stukjes NSR er met twee komponenten lijm tegenaan geplakt. Om alles op de goede hoogte te houden heb tijdens het uitharden een boortje van 1,5 mm onder het chassis gelegd.



Volgende stap: de body.
4 opmerkingen:
Leuk project John! Voor mij zit er de komende tijd geen projectje meer in...;-)
Renault is toch altijd rommel John! Alpine of Laguna, rotzooi!
Je kan beter je energie steken in een echte auto.
Een Opel?
Ik vind het een erg mooie wagen. Wat mij erg aanspreekt is dat ie laag is en vooral de achterkant lekker breed. Doet me denken aan een porsche 911.
Tot nu toe heb deze renault over het hoofd gezien maar heeft nu alle aandacht moet ik zeggen.
Frank, ik heb een jaar in een Opel garage gewerkt en zelf een Kadett gehad. Genoeg reden voor mij om nooit meer aan. Nu ben ik voorgoed genezen van die dingen.
Bauke, hij heeft inderdaad wat weg van een 911. Hij is alleen wat kleiner en lager. Ik vind hem zo leuk dat ik er nog eentje besteld heb, daar komt een wat snellere motor in. Deze gaat meedoen in een klasse waarin de NC-2 de enige motor in dat formaat is die mee mag doen, in de andere komt een Boxer-2.
Een reactie posten